Aktualności

Jak zaprezentować firmę na targach?

Targi branżowe stają się coraz atrakcyjniejszymi wydarzeniami. Jest to bardzo  dobra okazja do prowadzenia działań marketingowych, które zaprocentują w późniejszej sprzedaży. Wystawy pozwalają na dotarcie do klienta, który jest zainteresowany naszą ofertą. Dzięki temu zwiększa się szansa na sprzedaż oferowanych przez nas produktów.

 

Jak przygotować stoisko aby zachęcało do poświęcenia mu uwagi i zapoznania się z firmą?

Przygotowanie stoiska to jeden z podstawowych elementów prezentacji firmy na targach. Przede wszystkim trzeba postawić na oryginalność i wyłamanie się z szablonu. Zadbajmy o to, aby różnić się od reszty. Niech nasi pracownicy będą ubrani nietypowo – ale z logotypem firmy. Może to przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, którym zapadnie pamięć nasze logo.

Bardzo ważne jest to, aby nasze stoisko miało dobrze wyeksponowane logo firmy oraz firmowe kolory, które zostaną zapamiętane przez potencjalnych klientów.

Nasuwa się jednak podstawowe pytanie – jak zaprezentować firmę na targach, aby klient wybrał właśnie naszą spośród dziesiątek innych wystawców?

 

Podczas planowania wystąpienia na targach należy przemyśleć, co tak naprawdę zainteresuje w danym momencie klientów. Należy również wyznaczyć swój własny cel, który chcemy, aby firma po danych targach odniosła. Może to być zarówno wzrost sprzedaży, zwiększenie liczby obserwujących w mediach społecznościowych jak i ruchu na stronie internetowej.

Na targach powinniśmy zapoznać potencjalnego klienta z ofertą naszej firmy, a następnie przekonać go do zakupu właśnie u nas. Koniecznie dajmy mu namiar na naszą stronę internetową, aby po targach również o nas pamiętał! Pamiętajmy, że jeśli chcemy uzyskać większą liczbę odbiorców, powinniśmy umieścić na stronie formularz zapisów do newslettera. 

Przygotujmy ulotki z najważniejszymi informacjami na temat firmy. Pamiętajmy, aby zwrócić uwagę na efekt wizualny, ponieważ jest to pierwsza rzecz, na którą zwraca się uwagę. Warto również umieścić na ulotkach kod QR, który prowadzi do naszej strony – jest to duże ułatwienie dla potencjalnych klientów.

Możemy również zrobić jakiś konkurs z nagrodami, dzięki któremu potencjalni klienci poznają bliżej nasz asortyment.

Dobrym pomysłem są upominki w zamian za obserwowanie w mediach społecznościowych. Upominki nie muszą być duże, ale pamiętajmy, że ludzie często kuszą się na takie drobiazgi (przyciągają one 30% zwiedzających targi). Gadżety nie muszą być duże, jednak powinny być przemyślane oraz związane z asortymentem naszej firmy.  Ponadto, jeśli już dadzą „follow” to wasze strony mogą im się spodobać i może zaproszą do obserwowania znajomych ;)

Możemy również pomyśleć nad jakimś hasztagiem związanym zarówno z twoją firmą jak i z targami, który będzie mógł być używany przez gości wystawy i przyczyni się do zwiększenia zasięgów naszej firmy w Internecie.

 

JEDNAK NIE DAJMY SIĘ ZWARIOWAĆ

Bardzo często można spotkać się na targach z natarczywością i narzucaniem się, co może być bardzo źle odebrane przez klientów. Czują się oni osaczeni oraz niemal zmuszeni do zakupu. Lepiej postawić na luźniejsze i mniej naprzykrzające się zachowanie – właśnie to może bardziej przyciągnąć klientów. Chcą oni czuć się swobodnie i naturalnie.

Pamiętajmy również o doborze odpowiedniego zespołu. Osoby reprezentujące naszą firmę muszą być otwarte, łatwo nawiązujące nowe znajomości, doświadczone oraz bardzo dobrze znać asortyment firmy. Dobrze  jest również wybrać osoby znające różne języki obce – dzięki temu istnieje możliwość dotarcia do jeszcze większej grupy odbiorców. Na targach powinny znaleźć się osoby decyzyjne, handlowcy oraz te, które potrafią udzielić informacji na pytania techniczne.

Należy wypromować swój udział w wydarzeniu – poinformować klientów, opublikować informację o uczestnictwie w mediach społecznościowych, wysłać wiadomości mailowe z zaproszeniem na targi oraz zadbać o to, aby nazwa firmy pojawiła się w spisie wystawców na stronie internetowej targów.

Targi to bardzo dobra okazja do bezpośredniej rozmowy z klientem, poznania ofert i strategii konkurencji, pozyskiwania partnerów biznesowych, budowania wizerunku firmy oraz badania rynku. To wszystko pozwala zbudować pozycję naszej firmy.

Kategorie

Top 5 promocje

Top 5 nowości

Archiwum

Znane marki