• 22 255 95 55

Ergonomia stanowiska pracy

Ergonomiczne stanowisko pracy to przede wszystkim zapewnienie pracownikom podstawowych artykułów ergonomicznych. Zadbaj o swoje zdrowie, zanim będzie to koniecznością. . 

317 produktów
Pokaż na stronie:

Wielu początkujących przedsiębiorców zmaga się z problemem odpowiedniego przystosowania ergonomii w biurze. Możliwe, że wiele osób spotyka się z tym zagadnieniem po raz pierwszy i niekoniecznie ma pomysł co może ono oznaczać. Ergonomia pracy biurowej składa się z wielu drobnych czynników, które finalnie przynoszą nam, jako pracodawcy sukces lub porażkę. Nasze działania i podejście do tej kwestii zostaną bardzo szybko zweryfikowane przez pracowników. Dlatego niezwykle ważne jest, abyśmy już na wstępie unikali błędów dotyczących ergonomii w biurze. 

 

Ergonomia pracy biurowej  - co to znaczy?  

podnóżek Fellowes w biurze

Ergonomia pracy w biurze jest niczym innym jak zapewnieniem odpowiednich warunków do pracy, osobom zatrudnionym w naszej firmie. Na ten proces składa się wiele czynników, które w wysokim stopniu wpływają na komfort wykonywanych obowiązków. Warto również na wstępie zaznaczyć, że prawidłowa ergonomia pracy w biurze jest niezwykle istotna, ponieważ jej brak skutkuje negatywnymi rezultatami, nie tylko bieżąco, ale i również może mieć negatywny wpływ na zdrowie naszych pracowników w całkiem niedalekiej przyszłości. 

 

Ergonomia pracy przy komputerze - szczegółowe omówienie  

podpórka pod plecy Fellowes

Ergonomiczne stanowisko pracy biurowej składa się z kilku poszczególnych najważniejszych elementów. W skład ich wchodzą wszelkiego rodzaju artykuły biurowe wyposażające miejsce pracy. Istnieje lista top 9 artykułów biurowych, które obowiązkowo powinny znaleźć się w każdym miejscu pracy, aby maksymalnie zniwelować ewentualne skutki uboczne ich braku. 
 
 

 

 

Ergonomia pracy przy komputerze - obowiązkowe artykuły biurowe:  

  1. Ergonomia stanowiska pracy w biurze - biurko: 
    Biurko powinno mieć możliwość regulacji, blat powinien znajdować się na wysokości łokci lub delikatnie poniżej nich. Warto również wspomnieć, że obecnie na rynku dostępne są nowoczesne biurka typu siedząco - stojące. Naukowo udowodniono, że długie godziny w pozycji siedzącej w wysokim stopniu obciążają nasz kręgosłup. W związku z tym topowi producenci, chcąc wyjść naprzeciw pracownik biurowym, stworzyli z myślą o nich możliwość pracy zarówno w pozycji stojącej, jak i siedzącej. Ergonomiczne stanowisko pracy biurowej w dalszym stopni stosunkowo rzadko wykorzystuje tego typu rozwiązane, mimo że badania naukowe zdecydowanie potwierdzają ich skuteczność.
     
  2. Ergonomia w pracy biurowej - krzesło:  
    Stanowisko pracy biurowej zgodnie z wymaganiami ergonomii sugeruje, aby częściej wybierać krzesła z mechanizmem obrotowym, a nie te z mechanizmem synchronicznym. Krzesła powinny być zgodne ze standardem NEN-EN 1335-1 oraz mieć możliwość odchylenia o co najmniej 15 stopni. 
     
  3. Ergonomia pracy przy komputerze - podstawka na dokumenty: 
    Według zaleceń najlepiej, aby dokumenty znajdowały się na jednej linii z klawiaturą. Takie rozwiązanie umożliwia nam uniknięcie niekorzystnych i częstych ruchów przedramieniem. 
     
  4. Ergonomia pracy przed komputerem - podnóżek biurowy: 
    Podnóżki nie są obowiązkowym elementem wyposażenia biura, jeżeli posiadamy krzesło z możliwością regulacji. Niewątpliwie ten artykuł biurowy jest szczególnie doceniany i chętnie wybierany, jako element wyposażenia biura. Podnóżek powinien być zgodny ze standardami: DIN 4556 (powierzchnia oparcia co najmniej 45 x 35 cm, zakres regulacji co najmniej 11 cm, kąt regulacji 5-15°).
     
  5. Ergonomia pracy na stanowisku komputerowym - monitor, filtr prywatyzujący: 
    Osobom, które pracują na wielu aplikacjach zaleca się korzystanie, z dwóch monitorów tak, aby jeden z nich był szerokoekranowy. Rozdzielczość ekranu powinna być wyraźna, aby w jak najmniejszym stopniu obciążała nasz wzrok. Dodatkowo stosowanie filtrów prywatyzacyjnych pozytywnie wpływa na nasz wzrok, redukując emisje szkodliwego niebieskiego światła
     
  6. Ergonomia stanowiska pracy - uchwyt do tabletu: kolejnym artykułem ergonomicznym, który zasługuje na szczególną uwagę jest uchwyt do tabletu. Produkt cieszy się ogromną popularnością zarówno jeśli chodzi o ergonomię stanowiska pracy, jak i komfort pracy z tabletem w środowisku domowym. Podstawka pod laptop umożliwia nam ustawienie tabletu na optymalnej wysokości i pod odpowiednim kątem nachylenia, dzięki czemu nasz wzrok i dłonie są znacznie odciążone. Jednym z najpopularniejszych producentów, który w swojej ofercie posiada szereg artykułów ergonomicznych przystosowanych do pracy z tabletem, jest niemiecka marka Durable. Poznaj wyjątkową jakość podstawek pod tablet Durable! 

    Do najważniejszych cech monitora zaliczamy:
  • kontrast powyżej 1000:1
  • jasność min. 250 cd/m2 (w przypadku jasno oświetlonych pomieszczeń ta wartość może być większa)
  • jasna, nieodbijająca światła obudowa (nieczarna)
  • zużycie energii poniżej 25 W
     
  1. Ergonomia stanowiska pracy biurowej - podstawka pod laptopa
    Jeżeli zamiast tradycyjnego monitora, w pracy używamy laptopa to niezwykle ważne jest, abyśmy zainwestowali w podstawkę do laptopa. Podstawki do laptopa umożliwiają nam utrzymywanie wzroku w odpowiedniej liniI z monitorem oraz pomagają nam zachować odpowiednią postawę ciała. Badania udowodniły, że ten drobny artykuł biurowy w wysokim stopniu przyczynia się do poprawy jakości pracy
     
  2. Ergonomia stanowiska pracy w biurze - myszka komputerowa: 
    Pozycja w trakcie pracy z myszką powinna być jak najbardziej naturalna. Ważne, abyśmy nie przyjmowali jednego, statycznego ułożenia dłoni. Myszka powinna znajdować się jak najbliżej nas. Warto zaznaczyć, że myszki z mechanizmem kulkowym lub punktowym mogą powodować napięcie kciuka. Dlatego warto, dodatkowo zakupić ergonomiczną podkładkę pod myszkę, aby uniknąć kontuzji.
     
  3. Ergonomia praca przy komputerze - klawiatura: 
    Klawiatura zaprojektowana zgodnie z wymogami ergonomii w biurze jest w stanie znacznie przyczynić się do redukcji napięcia mięśniowego, które tak bardzo doskwiera wielu pracownikom biurowym. Odstęp między klawiszami powinien wynosić minimum 19 mm. Ciekawym faktem jest to, że wciskając klawisze powinniśmy słyszeć dźwięk kliknięć. Badania udowodniły, że klawiatury, które nie wydają tego dźwięku sprawiają, że my jako użytkownicy mimowolnie wciskamy klawisze mocniej, przy czym bardziej obciążamy nasz układ nerwowy oraz zwiększamy napięcie mięśniowe.  

 

Ergonomia w biurze - Fellowes 

podpórka pod laptop fellowes


Marka Fellowes od lat specjalizuje się w szerokopojętym tematem: 
ergonomia pracy biurowej.  

O sobie piszą: 

„Fellowes jest globalnym producentem i dystrybutorem produktów poprawiających jakość życia w pracy, w domu i w podróży, takich jak urządzenia biurowe, rozwiązania do archiwizacji, produkty pozwalające na zarządzanie przestrzenią w biurze i domu, osobiste i profesjonalne oczyszczacze powietrza oraz akcesoria do urządzeń mobilnych.

Harry Fellowes założył firmę w 1917 roku zaczynając od słynnych do dziś pudeł archiwizacyjnych Bankers Box. Zmiany, które zachodziły w ówczesnej przestrzeni biurowej wpływały także na działania firmy, która rosła w coraz to nowe kategorie, takie jak akcesoria technologiczne czy innowacyjne produkty, do których zaliczyć można pierwszą niszczarkę osobistą.”

Ergonomia pracy w biurze to ich motto przewodnie, którym kierują się od lat, zdobywając przy tym rzesze zadowolonych klientów. 

Filtry

Producenci
więcej >
Antypoślizgowa podstawa
więcej >
Bieżnik na płozach
więcej >
Blokada pozycji nachylenia
więcej >
Ilość portów USB
więcej >
Ilość poziomów wysokości
więcej >
Klips
więcej >
Kolor
więcej >
Linijka
więcej >
Nadruk
więcej >
Nakładki antypoślizgowe
więcej >
Oparcie na nadgarstek
więcej >
PodkładkA MEMO BOARD
więcej >
Podpórka do notowania
więcej >
Regulacja kąta nachylenia
więcej >
Regulacja wysokości
więcej >
Regulowany kąt nachylenia
więcej >
System napinający Tri-Tensioning
więcej >
System organizacji kabli
więcej >
Szerokość [mm]
więcej >
Wbudowana krzywizna
więcej >
Wbudowany HUB USB
więcej >
Wbudowany wentylator
więcej >
Wentylowana powierzchnia
więcej >
Wypełnienie
więcej >
Wysokość [mm]
więcej >
Certyfikat
więcej >
Format ekranu monitora
więcej >
Przekątna filtra (cale)
więcej >
Ekologiczna
więcej >
Ekonomiczna
więcej >
Maksymalna przekątna ekranu
więcej >
Maksymalna waga obciążenia
więcej >
Maksymalne nachylenie (góra-dół)
więcej >
Maksymalne nachylenie (prawo-lewo)
więcej >
Maksymalny obrót ekranu
więcej >
Maksymalny zasięg (cm)
więcej >
Materiał zewnętrzny
więcej >
Oczko
więcej >
Materiał
więcej >
Rodzaj
więcej >
Typ
więcej >
Ergonomiczny kształt
więcej >
Ilość kartek
więcej >
Kolekcja
więcej >
Obramowanie
więcej >
Ochrona przed kurzem i elektrycznością statyczną
więcej >
Ochrona przed promieniowaniem
więcej >
Prywatność
więcej >
Technologia
więcej >
Wymiary (mm)
więcej >
Zastosowanie
więcej >
Przeznaczenie
więcej >
Rodzaj monitora
więcej >
System zarządzania okablowaniem
więcej >
Urządzenie
więcej >
Zacisk
więcej >
Maksymalna wysokość blatu na klawiaturę
więcej >
Złącze
więcej >
Ilość monitorów
więcej >
Ergonomiczny
więcej >
Blokada przed kradzieżą
więcej >
Przekątna ekranu [cale]
więcej >
Otwieranie uchwytu w zakresie (mm)
więcej >
Gumowy uchwyt
więcej >
Statyw
więcej >
Wskaźnik ładowania LED
więcej >

Cena